. . .



När det är mycket runt omkring eller när det händer något omtumlande/personligt är det lätt att bli helt uppe i situationen eller i en känsla. Det kan vara svårt att hålla en distans och få perspektiv - vilket är en förutsättning (eller åtminstånde en stark fördel) för att hantera en sådan situation på bästa tänkbara sätt.

För att jag ska hålla mig balanserad och "stark i mig själv" kräver min kropp och knopp att jag har lugn stunder för mig själv då min hjärna kan jobba med vissa tankar. Detta jobb sker nog ofta också omedvetet inom mig men ett villkor är dock ändå att det ges tillfälle till detta. Det kan ske under en prommenad eller under vilket jag ska göra nu idag - yoga och avslappning.

Efter det är det dags för ytterligare en hektisk dag. Mycket står på schemat. Jag har även en "to-do under veckan"-lista och jag hoppas få tid och tillfälle att beta av en eller två punkter på den idag. För precis som min moster säger "det som är gjort, är gjort" - så för varje punkt som betas av är det en punkt mindre kvar - och det innebär mindre stress!

Ha en bra dag!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken. Björde

Impulsiv är mitt förnamn o spontan mitt efternamn.

RSS 2.0