God, härliga, morgon!

Är det inte hur underbart som helst att vakna upp en måndag (utvilad) och inte bara känna att man har en helt ny dag framför sig - utan en helt ny vecka?!

En chans att ta nya friska tag, sätta upp nya mål, uppleva, leva, njuta.

Min dag började i Norrköping. (Jaa jag gjorde en Peppe-Björde - Jag kom, och jag åkte aldrig hem.)
Frukost sägs vara dagens viktigaste mål, och eftersom denna vecka ska representera nya tag, intog jag en stadig sådan med mycket av min favorit dryck - - kaffe. (Dagens absolut bästa kopp är den första på morgonen!)

Nu besiktiga bilen, sen bär det av hem till Sthlm. Måndag, tisdag och onsdag ska bli en lång uppladdning inför tentan på torsdag. Fredag ska jag vara ledig, träna, "koppla av", promenera och vila mitt på dagen om jag känner för det.
BALANS. Det är viktigt med mindfullness - leva i nuet - och det är viktigt att ibland koppla av, stressa ner och vila. Låta kroppen bestämma. MEN inte alltid - det finns det inte tid till ;) Min kropp får bestämma på fredag, fram till dess bestämmer jag!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken. Björde

Impulsiv är mitt förnamn o spontan mitt efternamn.

RSS 2.0