Macroekonomins underbara värld

Den här kursen försätter mig i ett dåligt tillstånd. Och antagligen förvärras allt av att jag ligger efter och känner att jag knappt påbörjat kursen - varför jag nu inte vet vart eller hur jag ska börja.

Jag smet in på ICA, när jag var ute på promenad med Astrid förut, och köpte bananer och vaniljglass. Väl hemma kalasade jag på dessa tillsammans med hemmagjord chokladsås. Jag är ju i och för sig inte känd för att ha bra matvanor, eller stor självdiciplin för den delen heller, men nu när jag t.om muntligt uttryckt en önskan att gå ner mina sista sambokilon känns det ju lite onödigt? Dubbelt onödigt eftersom jag hamnade i matkoma och "slarvade" bort två timmar studietid.

Den här veckan har jag festat till det vid många tillfällen. Jag har intagit mycket alkohol, ätit alldeles för mycket god mat, godis och desserter och nu detta!? Jag skyller allt på kursen Macroeconomics! :)


"The IS curve revisited: R=s0 - s1Y + s2G, where R is the real interest rate and Y is real GDP. The coefficient s0 is the intercept of the IS curve, s1 is rhe slop coefficient showing that the IS curve slopes downward, and s2 shows the amount of upward shift of the IS courve when goverment purchases rise.  Now think of the. . . . Then think of blalalaa. . . . Then write out the new curve. Then do this change . . . Then follow the "modell" and do the following changes. . . . . . . ."

Det där ----^¨gör mig snart galen! Och fet.

Men vad som i alla fall gör mig glad är att när jag lyfter blicken från böckerna så ser jag de senaste dagarnas förändringar i mitt hem. Som t.ex hyllorna i köket,





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken. Björde

Impulsiv är mitt förnamn o spontan mitt efternamn.

RSS 2.0