Pengar gör dig inte lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en buss

Jag hade en supermysig kväll igår. Ostron, bubbel, massa prat och lite rödvin och ett toppen sällskap! Det var så värt den lilla huvudvärken, som jag tyvärr ofta får av rödvin, som kom som ett brev på posten när jag vaknade i morse.

En prommenad med lilla Astrid och ett läkarbesök senare var jag på plats i skolan för att sätta näsan i böckerna. Man kan ju tyvärr inte bara glida omkring och äta ostron med champagne hela dagarna, men snart slipper jag vardag och trisstess igen - för om två timmar ska jag möta upp min pappa! Jag "gick loss" lite grann i fiskdisken igår när jag köpte ostronen - så ikväll blir det färsk hummer och hummersoppa till middag. Jag har nog mer eller mindre också lovat bort mig på sturemiddagen imorgon och jag har förstått att mitt sällskap vill ha en helkväll, så veckan blev visst inte lika uppstyrd och seriös som jag först hade tänkt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken. Björde

Impulsiv är mitt förnamn o spontan mitt efternamn.

RSS 2.0