Thank good it´s friday!

Äntligen fredag! Nu är tentan i Macroeconomi avklarad! När jag kände att jag kunde ämnet bestämde jag mig för att fortsätta plugga då det fanns tid kvar - så jag satsade på VG och det kändes bra när jag skev. Nu håller vi tummarna och inväntar resultatet.

Nu väntar en fredag och en helg utan ens en gnutta studier. Balans va det ja!

Mitt mål för 2o11 är ju att hitta en sund livsbalans. Alltså hitta en balans mellan alla olika delarna i livet: Kroppen. Själen. Jobbet. Studierna. Relationerna. Ingen del ska försummas och ingen del ska få ta för stor plats till bekostnad av någon annan.
Det är inte alltid så lätt att få till denna balans i dagens speedade livstempo så för mig blev det viktigt att sätta upp detta som ett mål. Då blir det "svart på vitt" och får min fokus. Och målfokuserad som jag är kan jag ju inte med att inte uppnå ett väl uppsatt mål.



Idag var det kroppens tur att bestämma. Den valde att börja dagen med Yoga och en hälsosam frukost. Nu ska vi storstäda (det är då jag saknar lägenheten på Fridhemsplan och vår städerska, men visst, nu bor jag på 30kvm - så det är ju inte allt för krävande!). Ikväll ska jag fira att tentan är över och vi funderar på att gå på invigningen av nationen.

Imorgon ska jag fira finaste Erica som i tisdags gick över 25-års strecket. (fy vi börjar bli gamla, ångest!). Det är dresscode klänning så efter storstädningen ska jag nog ge mig ut på Stockholms gator för en liten shoppingtur.
Happy weekend!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken. Björde

Impulsiv är mitt förnamn o spontan mitt efternamn.

RSS 2.0