hemma-mys och elfix

Idag har jag varit hemma hela dagen. Tanken var att jag skulle tok-plugga men i förmiddags fick jag panik över att varken ha ugn eller spis så jag bestämde mig för att strunta i allas förmaningar och koppla in dem ändå. Sagt och gjort... Men när allt var klar och jag beskådade mitt fågelbo av sladd-härvor kände jag mig vemodig.
 
Jag beslöt mig för att kolla om det fanns någon hantverkare i huset (det är konstigt nog alltid någon som renoverar i vårt hus och det springer hanterkare kors och tvärs dagligen). I en lägenhet en våning upp hittade jag en elektriker och jag la till med hundögon och blåst-liten-blond-tjej attityden och så förklarade jag läget. Tur va nog det för han var inte belåten med min koppling. Vad jag tyvärr fick lov att förstå är att elektrikern som var här och drog om/fram all el inte har dragit fram tillräckligt "mycket" el. Jag kommer inte hunna koppla in både ugn och häll! All annan el är ju dragen innan köket och nu är ju köket satt på plats så jag vet inte hur det ska gå till. Eller vem som ska göra det. Eller när.

Ständigt är det något - jag vill bara bli klar! Om jag ska vara ärlig vet jag inte hur mycket mer jag orkar. Therese, världens bästa granne, var oxå hemma idag och mitt i allt elände kom hon ner och deklarerade att lunchen var framdukad. Vilken tjej va? Så för en gång skull har jag i alla fall ätit lunch - en super smarrig dessutom!

Tentan som närmar sig har inte fått mycket fokus idag. Men nu jävlar - klockan är 16.14 och jag har inga andra planer för kvällen än att plugga plugga plugga. Over and out!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken. Björde

Impulsiv är mitt förnamn o spontan mitt efternamn.

RSS 2.0