Life is a rollercoaster

Livet är en jäkla bergochdalbana och jag flyger med som en vante. Igår blev köket "klart" (golvlist, mossaik, reparationsmålning , beslag och sådant finlir var kvar - men annars helt klart). Jag och snickaren hade bara kvar att sätta ugnen på plats när vi insåg det katastrofala - måtten stämmer inte - ugnsluckan går inte att öppna eftersom den då går in i kylen.

Snickarn kliade sig i huvudet och jag ojjade mig och kämpade för att inte få panik. Jag behöll lugnet och bröt inte ihop, även om jag kände mig förkrossad, och snickaren Stoffe var en pärla som jobbade hårt för att hitta på en lösning och samtidigt hålla mig lugn och komma med possitiva kommentarer.
Det finns tyvärr ingen genväg eller enkel lösning utan vi måste riva delar av köket och vi måste ändra "upplägget" så det inte alls blir som jag vill eller har tänkt. Stoffe kommer tillbaka redan imorgon, lördag, på sin lediga dag för att fortsätta - och jag kan inte med ord beskriva hur glad och tacksam jag är för det!

Renoveringen kolliderar ju ständigt med mina studier och jag har inte fått till mer än en timmes studier denna vecka. Tentan närmar sig med stormsteg och jag har alltså knappt påbörjat kursen. Vad som dock är glädjande mitt i detta elände är att jag fick tillbaka resultatet från förra tentan (vars kurs också fick lida rätt rejält pga flytt och renovering) idag och jag fick VG. Med marginal! Det är helt otroligt! Det måste finnas någon där uppe som tror på mig.



Kommentarer
Wissel

Det går ju framåt med renoveringen helt klart!!! :-) jobba jobba!!!

2011-01-07 @ 17:11:50
Anonym

Det är han däruppe och jag! Gud vad duktig du är tjejen! GRATTIS!!! I´m soo proud!

2011-01-07 @ 20:24:30


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken. Björde

Impulsiv är mitt förnamn o spontan mitt efternamn.

RSS 2.0