Livet är inte dagarna som passerar, utan dagarna du minns!

Jag tror att både kropp och själ mår bra av att få gå hemma och skrota i tofflor ibland. Det är inte ofta jag tillåter mig att göra det, men sista dagarna är det precis vad jag gjort. Insåg idag att det gått 4 dagar sedan jag åkte upp till Stockholm. Det är många timmar - var tog de vägen?

Men det är nog som sagt hälsosamt att ta en sån här paus då och då. Men nu är det dags att ta tag i livet igen. För livet är inte dagarna som passerar utan dagarna du minns! Jag känner mig utvilad och redo att satsa igen. Göra roliga saker. Uppleva - njuta - leva !


Några dagar jag minns

Första resan med Daniel. Vi var nykära, som vanligt raslösa. Vi satt hemma i min lägenhet och spontanbokade en resa, satte oss i bilen bara några timmar senare - for till Nyköping och ordnade ett provisoriskt pass till mig och jag ringde runt och bytte bort veckans arbetspass med mina kollegor. Med nya passet i min hand for vi vidare till Borlänge för att flyga till Turkiet. Det här blev, av olika skäl, en helt oförglömlig resa!


Min student, självklart helt oförglömligt! Jag minns glädjen, spänningen och förväntan på samma sätt som jag mins migränen på balen och febern på utspringet. Hela min fina familj var samlad och det var mycket kärlek - här kram med världens sötaste Meggie!




2006 var jag Norrköpings lucia - och det var på sätt och vis time of my life.
Det var stort pådrag då jag var jubileumslucia. Det var mycket aktiviteter, uppmärksamhet, nya människor och spännande nya erfarenheter. Det var väldigt hektiskt precis så som jag vill att det ska vara - så jag vet att jag lever. Jag var väldigt lycklig under denna period!


Sommaren 2007. Gryts varv, en fin sommar, nykär i Daniel. Den här dagen minns jag extra väl - Jag och Kerstin hade bestämt oss för att åka till Västervik på visfestivalen och jag hade tagit ledigt från jobbet. Väl där strosade vi runt, åt en middag på stan men sen tröttnade vi. Vi satte oss i mercan och åkte nercabbat hem till Varvet. Där blev vi upphämtade av Jocke och båten - vi åkte en liten sväng och sen tillbaka till varvet. Vi drack vin och sov kvar i "extra sovrummet" i Jockes båt. Dagen efter hängde jag i båten hela dagen, jag nästan gömde mig för att inte riskera att behöva hoppa in och jobba, iaf fram till kl 15.00 då jag var schema lagd.


Sommaren 2008. ROADTRIP i Sverige. Vi började på Gotland där vi hyrde hus med goda vänner. Det var v.28 och Stockholmsveckan så framåt torsdagen tröttnade jag och Daniel på all hysteri och övertalade Frost att skjussa oss till flygplatsen. Det fanns platser på flyget till Stockholm - så dit åkte vi. Vi övertalade en nyckeltillverkare att göra en nyckel bara genom att få nummret på en huvudnyckel muntligt och på så vis fick vi tillgång till min gudmors hus i Nacka. Vi hade några fantastiska dagar i Stockholm med båt, massa rosé och häng på J och goda middagar. Sedan mötte vi upp några av vännerna som vi varit med på Gotland och där började en helt oplanerad 3 veckors-tripp i Svedala. Östkusten -> Västkusten. I tylösand sprang vi in i Camilla Håkansson som satt och sjöng i pianobaren. Vi lämnade vårt ressällskap och liftade med henne hem till Norrköping. GALEN resa då hon körde i typ 160 km/h och gjorde allt annat än att koncentrera sig på bilkörningen.
Summan av kardemumman - vi for kors och tvärs över Sverige utan att ha en sekund planerad. Vi tog dagen som den kom, varje dag var ett äventyr och det var helt fantastiskt!


En av många leksaker pappa och jag njutit av tillsammans. Det här är Samads guldvinge och den här dagen åkte pappa och jag bara en sväng genom Norrköping och till Halvars och åt glass. Men jag har alltid väldigt roligt när jag spenderar tid med min pappa och jag älskar att åka motorcykel - så den här dagen minns jag trots att det bara blev en kort sväng.


Sommaren 2005. Hemma i Norrköping innan jag och min dåvarande ständiga vapenslagare Emilia åkte till Västervik på visfestivalen. Jag var smått förtjust i en kille jag träffat samma sommar och gick i smyg och hoppades på att han skulle vara där. Livet var spännande och jag var novis när det gällde mycket.


Året 2010 spenderade jag måååånga dagar i olika skidresorter. Nära 4 veckor sammanlagt i Sälen, Björkliden och kiruna. Flera fina minnen!


Kommentarer
Anonym

Roliga, intensiva år i ditt liv! Kul med bildkavalkaden!kram

2011-01-03 @ 18:56:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken. Björde

Impulsiv är mitt förnamn o spontan mitt efternamn.

RSS 2.0