Rise and shine (!?!)

Upp och hoppa - idag är en ny dag. Jag försöker i alla fall att intala mig det. Men jag måste erkänna att jag är lite ur gängorna. Jag är så trött på allt! Det är för mycket att tänka på, bli stressad över och få ont i magen för.

Inte ens possitiva saker som att jag åker iväg på söndag är possitivt eftersom det är så mycket inför och under som hamnar i kläm. Självklart ska jag koppla bort allt - när jag väl sitter på flyget på söndag - det tjänar ju inget till att gräma sig över saker som ligger utom ens kontroll (vilket det mesta, förutom plugg då som man kan göra var som helst, kommer göra när jag åker bort) och jag är ju inte dum nog att inte förstå det.

Men NU. Fy vad jag mår dåligt av allt det här.

Jag kunde inte förmå mig att plugga så mycket mer igår. Ögonen såg suddigt och huvudvärken var på plats. Jag gjorde ett försök att vända allt - ta en tidig kväll och slappna av - så jag gick och hyrde en film. Jag hade hoppats på att bli lugn och trött och somna efter - men icke sa nicke. Lagom till eftertexten började tankar snurra. El, Elektriker, spishäll, mossaik, möbler, SOFFA, ett hem, TENTA OM 4 dagar, fortfarande möbler som måste flyttas från gamla lägenheten, jag åker iväg på söndag morgon och måste packa - jag missar 4 föreläsningar när jag är borta - hur göra. . osv. osv.

Jag blev uppe mer än halva natten och idag när jag vaknade är klumpen i magen kvar. Vad ska jag ta mig till?
Jag förstår att jag måste prioritera - och att tentan självklart hamnar högst upp på prioriteringslistan - men det kräver fokus!?


Kommentarer
Anonym

Usch, vad jobbigt det låter! Önskar jag kunde hjälpa dig! Dissa så mycket du kan...Prova att tänk: vad är det värsta som kan hända om...Vad kan vänta av alla måsten?....och framförallt NJUT och släpp allt när du väl åkt iväg! Kram på dig! Mamma

2011-01-18 @ 14:45:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken. Björde

Impulsiv är mitt förnamn o spontan mitt efternamn.

RSS 2.0