There is always something in this everchanging life

Första måndagen i januari 2011 - och vardagen har börjat igen. Igår var jag lycklig efter att ha fått besked att jag skulle få besök av en snickare idag 8 timmar som skulle sätta igång med köket. Hans tid är dyrbar. Jag ville att han skulle hinna så mycket som möjligt på dessa timmar så jag skuttade (läs:släpade) mig upp kl 06.00 för att rodda runt bland alla stommar som jag tidigare stuvat in/placerat i en hög inne i köksutrymmet. Jag släpade runt på nya SMEG kylen och diverse material och jaa jag gjorde helt enkelt plats åt Snickaren Stoffe. Dessvärre fick jag ett samtal strax innan kl 08.00 att snickaren var magsjuk. Så nu sitter jag återigen med kaoslägenhet och absolut NO space!

Vad som dock lyser upp i eländet är att Astrid verkar vara frisk! Igår på kvälls-prommenaden var det nämligen blod i urinen och jag har varit utom mig av oro. Som tur är känner jag en veterinär som kunde rådgöra och lugna höns-mamman i mig. Hon har en kall nos, inget blod i urinen idag, är pigg, glad och busig och har ätit hål på en molly kofta för nästan 2' kr. Det där med koftan är jag sådär glad över men ack så skönt det känns att hon inte är allvarligt sjuk! Nu ska jag leta upp en veterinär och be om att få lämna ett urinprov.

There is always something in this everchanging life


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fröken. Björde

Impulsiv är mitt förnamn o spontan mitt efternamn.

RSS 2.0